Leverans

Leveranstid
Normalt räknar vi med en leveranstid på upp till 10 arbetsdagar. Vid större order kan leveranstiden bli längre. En eventuellt avvikande leveranstid anges på informationen som skickas till dig i samband med att varan expedieras. Om en beställd vara skulle vara restnoterad meddelar vi dig detta, och samtidigt beräknad leveranstid av densamma, för att godkänna senare leverans eller om så önskas makulera restbeställningen. 

Fraktkostnad 
Fraktkostnaden beror på vikt och volym av de beställda varorna. Vi använder DHL Servicepoint, som är ett prisvärt fraktalternativ, och som då innebär att försändelsen hämtas av dig själv på DHL´s närmaste utlämningsställe. Med detta alternativ kan vi skicka paket som väger upp till 20 kg. för endast f.n. 200 SEK inkl. moms. För ytterligare information om leveranser se Transporter. Mindre försändelser skickas med Post.

Transportförsäkring 
Alla sändningar transportförsäkras. Eventuella transportskador skall anmälas till transportören snarast efter det att skadan konstaterats, för att försäkringen skall gälla. Dock senast inom 7 dagar. 

Hämta i vår butik 
Beställda varor kan även avhämtas i vår butik i Hedemora efter ök. 

Reklamation 
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare instruktioner. Felaktig eller skadad vara (vid transportskada se under Transportförsäkring ovan) skall reklameras inom 14 dagar från leveranstillfället. Vid överenskommen återsändning av en felaktig eller skadad vara står Klassiska Byggvaror för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan skall återsändas väl emballerad, med bifogad beskrivning av felaktigheten, tillsammans med faktura eller orderunderlag. När det gäller returtransporten så är det du som kund som står för den sk. transportrisken. 

Ångerrätt 
Som kund hos Klassiska Byggvaror har du laglig rätt att ångra köp via Internet inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Meddela oss i så fall gärna via mail. Om du vill utnyttja din ångerrätt, skall du sända tillbaka varan till oss. När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan, dvs. exklusive fraktkostnaden av leveransen till dig eller returen till oss. Skicka med faktura eller orderunderlag, samt ange vilken bank, kontonummer inklusive clearingnummer, för utbetalning. Observera att vi inte löser ut postförskott/efterkrav då vi måste kunna se den returnerade varan innan vi betalar.